Man ana??

My photo
Semaikan ISLAM di HATI, Tanamkan IMAN nan SUCI, Bajai Taqwa setia hari, Berbuahla BAHAGIA HAKIKI.

Thursday, July 30, 2009

I'm proud to be ur daughter..Love you ABAH...

5 comments

Post saya bukan nak cerita pasal buku nie..tapi disebalik cover buku nie....buku nie dibeli oleh ayah saya...nak taw disebalik buku nie ape...

erm baca la....first time saya tengok...erm tak sangka...bukan apa ayah saya seorang yang tegas dan tak banyak berkata2...tak macam anak bongsu sorang nie...huhuhuhu.........Asif abah mimie post tanpa pengetahuan abah...

Tiba-tiba buka cover buku tue tertulis nya ayat nie...

"Untuk Yang Tersayang"

*iSTERIKU HJH ZAINAB

*MOHD SYAZWAN/SALHAWATI

*NOOR SYUHAILA/ SHAMSARIZAN

*NOOR SYAZANA

*NOOR SYAMIMI


Ayah saya memng suka tulis tarikh, peristiwa dan kata-kata bila beli buku...apa jenis buku pun..

Saya kagum dengan orang yang bernama HJ ISMAIL BASHA B ABU SHAMAH...beliau merupakan idola saya.....kenapa kagum???

-seorang yang penyabar
-seorang yang suka mentelaah
-seorang yang pemurah dari segi semua aspek
-seorang yang penyayang
-seorang yang tegas tapi tak garang
-seorang yang bertanggungjawab
-seorang yang berkomitmen tinggi
-yang penting seorang hamba ALLAH yang sedar tugas sebagai khalifah dimuka bumi nie

ade banyak ag...tp tak terkeluar dengar kata-kata..hehhheh

Akhir kata I LOVE YOU SO MUCH!!!!....

Handsome tak????


Wednesday, July 29, 2009

Marwa Al-Sherbini....

1 comments

video

Walaupun dah banyak blog post kan tentang kematian Srikandi Marwa Al-Sherbini...saya tak kisah saya nak post juga...erm.

Bayang kan ditikam 18 kali dalam tempoh 30 saat, dalam keadaan pregnant...nie semata-mata ingin mengeluarkan hujah untuk menegakkan syariah ISLAM..(berhijab)..Fahaman Islamphobia sekarang semakin menular kesemua pemikiran masyarakat, yang lebih sedihnya dikalangan masyarakat Malaysia sendiri, dimana mereka menganggap Islam adalah agama terrorism.Sedih...segelintir umat Islam sendiri yang menyokong fahaman tue....ini mungkin disebabkan mereka tak mengamalkan sunnah dan ajaran Al-quran..mereka cuma membuta tuli...ikut aje apa orang kata malas nak memikirkan dan menyelidik mengapa? bagaimana.?.cuma ikut logik, kesenagan dan kemampuan fikiran mereka sahaja...

Contoh hujah yang menyatakan Islam itu terorism adalah hukum hudud, dalam Al-quran dah cakap tue....nak membantah juga..ish..adakah mereka kaji dengan sedalam-dalamnya bagaimana ingin menjalankan hukum hudud tue??...yang sedihnya kalangan yang berpendidikan dah dapat pangkat Profesor pun turut menyatakan hukum hudud itu kejam..cuba selidik dulu..baca buku setebal-tebal alam untuk mengejar pangkat profesor boleh tapi nak cari kebenaran tentang Islam tak mampu...erm...Allah mengeluarkan hukum itu ada sebabnya , Allah tidak akan menzalimi seseorang kecuali mereka menzalimi diri mereka sendiri....

Wahai orang-orang Yang beriman, kalau kamu membela (ugama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu.(47:7)

Ayat ke-7 dari surah Muhammad telah memberitahu kepada kita bahawa dengan menjalankan aktiviti menyuruh untuk melakukan perkara baik dan meninggalkan perkara yang ditegah,Allah yang bersifat Maha Pemurah lagi Maha Penyayang akan membantu danmenyelesaikan masalah yang berlaku pada diri kita.

Al-Ftihah buat Allahyarham Marwa Al-Sherbini....Semoga ditempatkan di syurga kerana kesungguhan mempertahankan ISLAM

Monday, July 27, 2009

Pilih yang mane ek??????

4 comments






Sunday, July 26, 2009

Hilang kerinduan kerana H1N1..???

0 comments
Disebabkan uitm Shah Alam diisytiharkan cuti selama seminggu kerana wabak influenza A (H1N1)...lebih memahami iaitu selesema babi......saya dapat jumpa keluarga dan buah hati (insyirah dan zinnirah)....rindu sangat kat diorang...
berita terbaru si kembar comei nie dah boleh berjalan....syabas ye syang..lepas nie bila busu balik final sem nant moga-moga boleh berlari...huhuhu



Iklan
Nak selit sedikit hadis berkaitan selesema babi

Nabi saw bersabda:
"Ibnu maryam akan turun di tengah-tengah kamu sebagai hakim dan pemimpin yang adil lalu menghancurkan salib, membunuh babi, membebaskan pajak".

Disini nak kaitkan hadis nie dengan H1N1.....ayat dimana Nabi Isa akan turun untuk membunuh babi..kerana bahaya nya babi kepada manusia dan kesan yang terkena pada manusia susah untuk dibendung atau dicegah...
0 comments

Dengan nama ALLAH yang Maha Penyanyang lagi Maha Mengasihani

Rules And Regulation: Adalah baik sekiranya anda menulis 25 perkara yg org xtau semasa kecil anda. dihujung entry, anda harus memilih 5 org utk ditag. Anda amat bertuah jika ditag saya sbb ingin tau lebey lanjut tentang zaman comel anda dulu..

Sory ya habibati ukht…..lambat post……

1. Seorang yang panas baran…hot temper!!!...alhamdulillah ade yang menjadi penyejuknya….
2. Keras kepala……batu pun lembut..
3. Seorang yang comel..huhuhuuhhuhu…..mesti la comel takkan lahir2 terus besar
gajah..hehhehehe….
4. Seorang yang suka menyendiri…dan pendam perasaan…and bila limit kesabaran dah

memuncak…erm…paham-paham aje la.hehehehe.,,jgn plak takut lepas nie kawan ngan
saya….insyaALLAh..saya dah berubah sedikit demi sedikit…
5. Suka menabung….dan duit tabung tue beli jajan hehehe
6. seorang yang kasar…suka pomen basikal, ..dan sewaktu dengan nya…saya suka tue sebab

saya akan duduk bersendirian bile buat kerja-kerja tue…
7. kalau nak sesuatu mesti nak on the time…klu tak mengamuk ar..hheehe…saya kenang kan

balik kesian parent saya melayan kerenah anak bongsu sorang nie..
8. selalu bermain dengan jiran india dan cina…melayu kurang..
9. seorang yang tembam …..
10.selalu di kacau oleh akak n abng saya….sabar je…
11. suka menjerit nama “abah”…if akak n abang kacau…selalunya akak la..coz ayah saya tak suka dengar orang menjerit…jadi takut la nak kacau..huhuhuhuhu…suara adalah senjataku..


(minta maaf belum terfikir nak bagi sape)…kalau rasa sape nak ambil....ambil aje....

Wednesday, July 22, 2009

15-Hadis Peristiwa Akhir Zaman (ke-19)

0 comments

SEDIKIT LAKI-LAKI DAN BANYAK PEREMPUAN
Dari Anas Ra. ia berkata; "Aku akan menceritdkan kepada kamu sebuah Hadits yang tidak ada orang lain yang akan menceritakannya setelah aku. Aku mendengar Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda; "Di antara tanda qiamat ialah sedikit ilmu, banyak kejahilan, banyak perzinaan, banyak kaum perempuan dan sedikit kaum lelaki, sehingga nantinya seorang lelaki akan mengurus limapuluh orang perempuan." (HR. Bukhari Muslim)

Keterangan
Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam menerangkan, di antara tanda hampirnya qiamat ialah sedikit ilmu agama, banyak kejahilan, banyak terjadi perzinaan, sedikit kaum lelaki dan banyak kaum perempuan. Statistik penduduk dunia pada hari ini menunjukkan,jumlah kaum perempuan lebih banyak dari jumlah kaum lelaki. Di sebagian negara terdapat perbandingan, setiap seorang lelaki berbanding dengan sebelas wanita (1:11). Dan kalau kita meneliti di segenap tempat, kita akan dapat membuat kesimpulan, perempuan lebih banyak dari lelaki.
Menurut Imam Ibnu Hajar, sebab bilangan perempuan lebih banyak dari kaum lelaki adalah akibat peperangan yang berlaku, karena yang banyak terbunuh dalam peperangan adalah kaum lelaki, bukannya perempuan ... dan juga Allah Subhanahu wa Ta’ala menghendaki kebanyakan bayi yang lahir di dunia ini adalah bayi perempuan dan sedikit sekali bayi lelaki.

GN..(";)

 

My Soul Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template