Man ana??

My photo
Semaikan ISLAM di HATI, Tanamkan IMAN nan SUCI, Bajai Taqwa setia hari, Berbuahla BAHAGIA HAKIKI.

Saturday, June 20, 2009

Buat CS@##



Dengan nama Allah Yang MAha Pemurah Lagi MAha Mengasihani

Assalamualaikum Wbt….saya buat posting nie khas untuk COURSEMATE saya.. CS@##..hehehe nak taw ape code course saya tekan la (shift+symbol yang saya tulis tue) senag aje…saje nak wat kerja banyak..huhuhuh

Sape la saya di alam semesta dan di dunia ini tanpa PENCIPTA nya…sape la saya di dunia nie tanpa orange yang melahirkan saya..IBU SYA TERCINTA..sape la saya di tempat saya berpijak dengan kelengkapan pakaian, tempat berteduh dab sewaktu dengan nya tanpa seseorang yang bergelar BAPA..sape la saya tanpa KASIH DAN SAYANG saripada ibubapa..sape la saya di bumi UITM tanpa didikan dan kasih sayang daripada guru-guru, pensyarah-pensyarah dan ibubapa saya yang mendidik saya dari kecik sampai la sekarang…sape la saya tanpa sahabat-sahabat,rakan-rakan, dan kawan-kawan saya yang sering memberi semangat...dan SAPE LA SAYA DALAM CS@## TANPA RAKAN-RAKAN SEPERJUANGAN SAYA YANG SAYA SAYANGI…

Describe about CS@##

M for mimie..huhuhuh.. M for multimedia

Terima kasih banyak2 ye korang semua banyak membantu kita dalam semua subject..especialy subject yang killer2…huhuhuh…(pembunuh ke subject tue..kesian subject tue dituduh)…kita seronok bersama korang semua…even masa sem1 awal-awal masuk kita rasa boleh ke sekepala ngan korang..hehehe..walaupun kepala kita berlainan..alhamdulillah..Allah dah menyatukan hati kita untuk bersama-sama berjuang dalam course yang sama…erm…

Kepada rakan-rakan yang telah berjaya mengharungi final exam for sem2 dan telah mendapat keputusan baru-baru nie…TAHNIAH….jom kita tanam dan semai bersama azam baru untuk sem 3 akan datang…INSYAALLAH….dengan berkat usaha kita bersama..manis nye kejayaan dan kegagalan yang kita akan perolehi bersama nanti…^ ^….

“Perumpamaan teman yang shalih dengan yang buruk itu seperti penjual minyak wangi dan tukang pandai besi. Berkawan dengan penjual minyak wangi akan membuatmu harum, karena kamu bisa membeli minyak wangi darinya, atau sekurang-kurangnya kamu mencium bau wanginya. Sementara berteman dengan pandai besi akan membakar badan dan bajumu, atau kamu hanya mendapatkan bau tidak sedap.”

(HR. Bukhari dan Muslim)

Akhir kata, MAJU CS@## untuk UITM….hehehhehehe

Sajak untuk anda semua..

Ingatlah sahabat…
Bunga itu menguntum indah,
Menyeri dan mekar memerah,
Dipuji dengan berbagai-bagai madah,
Esoknya bunga itu gugur ke tanah,

Serpih demi serpih ia punah,

Tanpa daun dan kelopaknya musnah.


Sahabatku…
Engkau bukan layu seperti bunga,
Dan aku bukan kumbang yang akan mengambil madunya,
Lambang bunga lambang sementara cuma,
Tetapi perjuangan kita tiada penghujungnya,
Daerah kita bukan daerah cinta,
Bukan masanya untuk memujuk kasih asmara,
Tiada senda gurau memanjang yang meleka,
Kerana kita dalam memperjuangkan agama.


Sahabatku..
Disini uda dan dara telah berkubur,
Kita bina atasnya jihad yang subur.

Ingatlah sahabat…
Bumi kita bumi yang payah,
Penuh peluh, air mata dan mungkin darah,
Bila kita jejak tapaknya perlu punyai wadah,
Ikuti dibelakang ulama’ supaya tak goyah,
Bila dikatakan pada mu: Perjuangan itu amat susah,

Kau katakanlah kembali: Aku mengharap hanya keredhaan dari Allah.


Sahabatku…
Semalam telah layu sekuntum bunga,
Telah gugur dari jambangannya,
Tetapi itu bukan perjuangan kita,
Bukanlah itu sebagai lambangnya,
Mulut telah kaku untuk bertanya,
Hati malu untuk memikirkannya,
Tidak seperti dahulunya,
Kita kuat berhujah dan bersuara.


Ingatlah sahabatku..
Kerana dulu dan kini kita tetap seorang mujahid,
Yang merindukan dan memburu syahid,
Maaf kiranya tuturku yang pahit.


Senyumlah sahabat..
Senyumlah dan serilah wajah,

Walau pudar dan hambar datang tak sudah,
Belajarlah menjadi seorang mujahid dan mujahidah,
Doaku agar kita berani seperti Hamzah,
Malah punyai semangat seperti Sumaiyah.


W’salam


3 comments:

♥MiSs WaFa♥ on June 20, 2009 at 12:51 PM said...

salam..comelnye..hehee..ukhwah fillah abadan abada

Ladyship Atie on June 27, 2009 at 10:01 PM said...

MIMI!

slaveofALLAH on June 28, 2009 at 12:34 AM said...

ATIE!!!

GN..(";)

 

My Soul Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template